sunnuntai 21. helmikuuta 2010

Sparrow-takki


Sain vihdoin tämän syksyllä aloittamani Sparrow-kevyttoppatakin valmiiksi! (Kaava on viime syksyn Ottobresta, näitä takkeja on näkynyt blogeissa eri kankaista ja eri tavoin sovellettuina). Syksyllä homma tyssäsi siihen, ettei minulla ollut resorineulosta ja ennen kuin ehdin sitä lähteä hankkimaan, tulivatkin jo talvikelit. Resorineulos on Marimekon ja peräisin lähisukulaisen kaapista. Ehkä ei ihan täydellinen väri tähän takkiin, mutta saa menetellä. Vinonauha on läheisestä marketista ostettu. (Värivalikoima oli valkoinen, musta ja tummanvihreä). Tumma vihreä on käytännöllinen, koska lika näkyy siinä huonosti jos ollenkaan. Valöörikontrasti tekee takista mielestäni sopivasti retrohenkisen. Takin vuorikangas on pakanjämä syksyn kädentaitomessuilta. Samaa tikkikangasta käytin tässä takissa. Napit on ostettu Eurokankaasta.

Muokkaus: lisäsin lupaamani lisäkuvat.

9 kommenttia:

PaaPii kirjoitti...

Ihana takki! Tuo kangas on tosi herkun värinen ja malli kiva :)

piiri pieni pyörii kirjoitti...

Aivan ihana takki ja mun lempivärini!

Kissaemo kirjoitti...

Tosi kaunis takki! Olet kyllä taitava ompelija!

Anonymous kirjoitti...

Vau mikä takki...ihanan värinen. Kyllä sä osaat...mullakin ois kone, mutta mä inhoan kaavojen kanssa puljaamista (mä kyllä ompelen, jos joku leikkaa kankaan ;o))...

Mukavaa lomaa teille :o)

Elina kirjoitti...

Kiitos kehuistanne! Ne aina lämmittävät mieltä :-) Kieltämättä olen itsekin ihan ihastuksissani tähän takkiin (myös minun lempivärini..). Aloin perfektionistiksi ja vielä siirsin ylintä nappilenkkiä hieman ylemmäs. Mulla oli jäänyt sen paikka kaavaan piirtämättä ja tuli ensin lätkäistyä hieman liian alas. Nyt koetan houkutella vielä mallin kuvauksiin, koska tämä takki on päällä vielä hienompi.. Tosi hyvin kaavoitettu, mikäli minä asiasta mitään ymmärrän.

Maiju kirjoitti...

Tykkään :)!!!!

NorppaStiina kirjoitti...

Ihana! Ja kevääksi aivan ihanan värinen!

joska kirjoitti...

Ihanan raikas. :)

Elina kirjoitti...

Kiitos :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...